Monday, June 3, 2013

Pearl Bahaya !

Assalamualaikum wbt...
Selamat tengah hari semua ^_^ disebabkan saya cuti dan masih bercuti saya habiskan masa depan tv dan laptop... kali ni saya nak kongsi sesuatu pekara yang baru tau ouh saya dah minum benda tu semalam.
nak tau apa yang saya dah minum semalam dan bahaya??
Cool blog tapi bukan air dia yang bahaya tapi Pearl dia..
yang kenyal kenyal tu.. my fav tu..
nak tau kenapa?semalam dah masuk berita tv3 tapi pelik kenapa penjual disana masih jual Pearl itu?
jom nak tau kenapa Bahaya?
 
 
"Mendengar hasil penelitian University Hospital Aachen Jerman, mungkin membuat kita tidak lagi tergoda dengan segarnya bubble tea atau bubble drink. Bebola lembut yang menjadi daya pemikat minuman ini dilaporkan mengandungi bahan kimia yang boleh mengakibatkan barah.

Bukan sekadar wujudnya karsinogen biphenyls aspolychlorinated, ada juga bahan lain seperti styrene, acetophenone dan brominated yang mana seharusnya bahan itu tidak ada dalam bahan makanan. Menurut pengkajinya, Manfred Moller bahan tersebut secara perlahan akan mengganggu kekebalan tubuh, gangguan sistem reproduksi, kerosakan sistem saraf dan kekacauan sistem endorkin.

Menghisapnya melalui sedutan yang besar, bebola kenyal itu akan masuk ke saluran pernafasan dan paru-paru. Atas faktor kesihatan, Jerman sudah mula memperingatkan masyarakat untuk menghindari produk itu."
 
lepas ni stop makan pearl boleh order cool blog but no pearl.
 

No comments: